Praktische zaken

Als je in behandeling komt zijn er een aantal praktische zaken om rekening mee te houden.

Legitimatie

Neem bij je eerste afspraak een geldig legitimatiebewijs (identiteitskaart/paspoort) mee. Alleen dan kunnen wij de onderzoeken en behandeling starten. Neem ook de gegevens mee van de ziektekostenverzekering.

Afmelden afspraak

Soms gebeuren er dingen waardoor je een afspraak niet kunt laten doorgaan. Geef dit zo snel mogelijk aan ons door, zodat jouw behandelaar dit op tijd weet. Wil je de afspraak verzetten, dan kan dat telefonisch of via het mailadres van het secretariaat.

Vervoer

Volg je dagbehandeling en moet je daarvoor naar Youz reizen? Informeer bij je gemeente of deze een regeling heeft voor het vervoer.

Regelingen extra kosten

Omdat je in behandeling bent, maken je ouders soms extra kosten. Er zijn diverse regelingen waar zij een beroep op kunnen doen. Denk bijvoorbeeld aan belastingaftrek voor zorgkosten of extra kinderbijslag. Op de website van de oudervereniging Balans staat een goed overzicht van regelingen.

Kosten van de behandeling

De behandeling bij Youz wordt vergoed door de gemeente en/of zorgverzekeraar. Je kunt er ook voor kiezen om je zorg zelf te betalen. Vragen over de kosten? Lees meer over kosten of neem contact op met Youz via 088-358 88 88.

Medicijnen mee naar het buitenland

Gebruik je medicatie zoals Ritalin of Concerta? Dan dien je tijdens je vakantie naar het buitenland een Schengenverklaring mee te nemen. Via de volgende link kun je precies nalezen voor welke medicatie je een verklaring dient aan te vragen en voor welke landen die verklaring geldt: Informatie Rijksoverheid: medicatie mee op reis

Digitale vragenlijsten

Als je bent aangemeld ontvang je van ons een uitnodiging om een digitale vragenlijst in te vullen. De vragenlijsten gebruiken we:

  • Voor diagnostiek in de intakefase.
  • Om effecten van de behandeling te meten. Dit wordt ook wel ROM (Routine Outcome Monitoring) genoemd.

Klacht of compliment

Heb je een klacht en kom je er samen met de behandelaar niet meer uit? Of wil je ons juist een compliment geven? Bekijk de pagina Klacht of compliment.